داغ ترین ویدیو بابلز لرن : هک کلاس های مجازی توسط متین برونسی

ویژگی تصویر

سطح دسترسی و کنترل پراپرتی و متد های کلاس در PHP

  /  PHP   /  آموزش Access Modifiers در PHP
بنر تبلیغاتی الف
آموزش PHP

در این آموزش به بررسی مفهوم Access Modifiers در PHP می پردازیم، اگر فصل های قبلی را دنبال کرده باشید حتماً کلید واژه public را قبل از تعریف پراپرتی های یک کلاس دیده بودید…

کلید واژه هایی همچون public یا protected یا private در واقع سطح دسترسی به پراپرتی ها و یا متد های یک کلاس را مشخص می کنند و آنها را با مفهومی تحت عنوان Access Modifiers می شناسیم، در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.

به طور کل سه سطح دسترسی داریم:

  • public – پراپرتی یا متد از همه جا به صورت عمومی قابل دسترس می باشد، این به طور پیش فرض است.
  • protected – پراپرتی یا متد تنها در داخل کلاس یا توسط کلاس های مشتق شده قابل دسترس است.
  • private – پراپرتی یا متد تنها در داخل کلاس قابل دسترس است.

مثال

در مثال زیر سه پراپرتی با سطح دسترسی های متفاوت تعریف کرده ایم (name,color,weight) در اینجا اگر بخواهیم مقدار پراپرتی name را تنظیم کنیم بدون هیچ مشکلی این کار انجام می شود، زیرا ویژگی name از نوع public است و همه جا قابل دسترس خواهد بود.

اما اگر بخواهیم پراپرتی های color یا weight را تنظیم کنیم، با خطای مهلک مواجه می شویم زیرا پراپرتی های color و weight از نوع محافظت شده (protected) و خصوصی (private) هستند.

تماشا در حالت تمام صفحه

در مثال بعدی ما به ترتیب دو تابع با سطح دسترسی های protected و private با نام های set_color() و set_weight() تعریف کرده ایم.

حال اگر بخواهیم توابع را فراخوانی کنیم با خطای مرگبار یا همان Fatal Error مواجه می شویم حتی اگر تمام پراپرتی ها از نوع public باشند.


این قسمت/بخشی از محتوا مخفی شده است و فقط برای اعضای وب سایت قابل مشاهده می باشد، لطفاً با حساب کاربری وارد شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خیر
بله
بنر تبلیغاتی ج