
متغیر ها در پایتون
متغیر ها در پایتون همچون محفظه هایی برای ذخیره داده ها هستند.
ایجاد متغیر
پایتون هیچ دستوری برای مشخص کردن نوع متغیر ندارد.
یک متغیر با توجه به مقداری که دریافت می کند ایجاد شده و نوع آن هم مشخص می شود.
مثال
x = 5
y = "Matin"
print(x)
print(y)
خروجی:
5
Matin
همانطور که اشاره شد نیازی نیست نوع داده های یک متغیر را مشخص کنید ( عددی هست یا رشته ای ) حتی می توانید مقادیر متغییر ها را تغییر داده و به صورت خودکار نوع آنها نیز تغییر می کند.
مثال
x = 4 # x is of type int
x = "Sally" # x is now of type str
print(x)
خروجی:
Sally
ریخته گری یا Casting
اگر می خواهید نوع داده یک متغیر را مشخص کنید، این کار را می توان با ریخته گری انجام داد.
مثال
x = str(3) # x will be '3'
y = int(3) # y will be 3
z = float(3) # z will be 3.0
گرفتن نوع داده
می توانید نوع داده یک متغیر را با تابع type()
دریافت کنید.
مثال
x = 5
y = "John"
print(type(x))
print(type(y))
خروجی:
<class 'int'>
<class 'str'>
نقل و قول های تکی یا دوتایی ؟
متغیرهای رشته ای را می توان با استفاده از نقل قول های تکی یا دوگانه اعلام کرد:
مثال
x = "Matin"
# is the same as
x = 'Matin'
حساس به حروف کوچک و بزرگ
نام متغیر ها به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند.
مثال
در اینجا ما دوتا متغییر جدا با نام های a و A داریم:
a = 4
A = "Sally"
#A will not overwrite a
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
ارزيابى عملها
و درود خدا بر او، فرمود: چقدر فاصله بين دو عمل دور است: عملى كه لذّتش مى رود و كيفر آن مى ماند، و عملى كه رنج آن مى گذرد و پاداش آن ماندگار است.
حکمت 121 نهج البلاغه