متغیر ها در پایتون
متغیر ها در پایتون همچون محفظه هایی برای ذخیره داده ها هستند.
ایجاد متغیر
پایتون هیچ دستوری برای مشخص کردن نوع متغیر ندارد. یک متغیر با توجه به مقداری که دریافت می کند ایجاد شده و نوع آن هم مشخص می شود.
مثال
x = 5
y = "Matin"
print(x)
print(y)
خروجی:
5
Matin
همانطور که اشاره شد نیازی نیست نوع داده های یک متغیر را مشخص کنید (عددی هست یا رشته ای) حتی می توانید مقادیر متغیر ها را تغییر داده و به صورت خودکار نوع آنها نیز تغییر می کند.
مثال
x = 4 # x is of type int
x = "Sally" # x is now of type str
print(x)
خروجی:
Sally
ریخته گری یا Casting
گرفتن نوع داده
می توانید نوع داده یک متغیر را با تابع type()
دریافت کنید.
مثال
x = 5
y = "John"
print(type(x))
print(type(y))
خروجی:
<class 'int'>
<class 'str'>
نقل و قول های تکی یا دوتایی ؟
متغیرهای رشته ای را می توان با استفاده از نقل قول های تکی یا دوگانه اعلام کرد:
مثال
x = "Matin"
# is the same as
x = 'Matin'
حساس به حروف کوچک و بزرگ
نام متغیر ها به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند.
مثال
در اینجا ما دوتا متغییر جدا با نام های a و A داریم:
a = 4
A = "Sally"
#A will not overwrite a
قواعد نام گذاری برای متغیرها در پایتون
دقت کنید که نمی توانید از کلمات کلیدی رزرو شده پایتون برای نام گذاری متغیرها استفاده کنید، یعنی شما نمی توانید یک متغیر با نام and یا if یا from و مواردی از این قبیل داشته باشید. همچنین نام متغیر می تواند شامل حروف و اعداد باشد، دقت داشته باشید که نام متغیر باید با یک حرف شروع شود.
آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟