داغ ترین ویدیو بابلز لرن : هک کلاس های مجازی توسط متین برونسی

ویژگی تصویر

شروع کار با Python

  /  پایتون   /  شروع کار با پایتون
بنر تبلیغاتی الف

برای شروع کار با پایتون به چه ابزار هایی نیاز داریم ؟، در این بخش ابزار های مورد نیاز و مراحلی که برای شروع برنامه نویسی به زبان پایتون نیاز دارید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

۱. پایتون را نصب کنید

برای شروع کار با پایتون، نیاز است که نرم‌افزار پایتون را روی کامپیوتر خود نصب کنید. شما می‌توانید آخرین نسخه پایتون را از وب‌سایت رسمی پایتون (python.org) دانلود و نصب کنید. همچنین برای تسریع در یادگیری می‌توانید از محیط توسعه یکپارچه مانند PyCharm استفاده کنید.

داخل وب سایت آموزشی بابلز لرن یک مطلب در رابطه با نحوه نصب پایتون در ویندوز منتشر کرده ایم می توانید برای مطالعه این پست اینجا را کلیک کنید.

برای اینکه بررسی کنید آیا پایتون روی سیستم شما نصب هست یا خیر از قسمت نوار جستجو ویندوز CMD را جستجو کنید و آن را اجرا کنید، سپس دستور زیر را وارد کنید:

python --version 

اگر پایتون روی سیستم شما نصب شده باشد باید نسخه نصب شده پایتون را به عنوان خروجی بعد از اجرای دستور بالا دریافت کنید.

۲. یادگیری مفاهیم پایه ای و آموزش

پس از نصب پایتون، باید با مفاهیم پایه این زبان آشنا شوید. برای مثال، باید یاد بگیرید که چگونه متغیرهایی را تعریف کنید، چگونه از دستورات شرطی if و else استفاده کنید و چگونه توابع را تعریف کنید.

همه این مطالب در بخش آموزش پایتون وب سایت بابلز لرن قرار گرفته و شما می توانید مطالب آموزشی را گام به گام دنبال کنید و به یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون بپردازید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خیر
بله
بنر تبلیغاتی ج