داغ ترین ویدیو بابلز لرن : هک کلاس های مجازی توسط متین برونسی

ویژگی تصویر

چگونه یک متن را درون یک متن دیگه مخفی کنیم ؟

  /  پایتون   /  نحوه مخفی کردن یک متن درون یک متن دیگر
بنر تبلیغاتی الف

در این بخش به بررسی نحوه مخفی کردن یک متن درون یک متن دیگر می پردازیم،‌ این برنامه ای که به زبان پایتون نوشتیم یک متن را از ما گرفته و آن را داخل یک متن معنادار دیگر مخفی می کند، در ادامه توضیحات بیشتر را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

این برنامه یک لیست از کلمات انگلیسی را دارد که با استفاده از آن کلمات متن جدیدی را تولید می کند که متن داده شده را داخل آن مخفی کرده است، شما می توانید با توسعه این برنامه حتی متن ها را طوری تنظیم بکنید که یک جمله کامل انگلیسی را تشکیل بدهد و دارای معنا و مفهوم کامل تری باشد.

سورس برنامه

تماشا در حالت تمام صفحه

توضیحات

در این برنامه ابتدا یک لیست از واژه‌های انگلیسی در نظر گرفته شده است. این لیست شامل کلماتی از A تا Z، اعداد از 0 تا 9 و نیز علامت “=” است.

تابع encode یک رشته ورودی دریافت می‌کند و آن را به کد base64 تبدیل می‌کند. سپس برای هر حرف در کد تبدیل شده، در لیست واژه‌ها می‌گردد تا کلمه‌ای را پیدا کند که با آن حرف شروع شود و آن را به رشته hideString اضافه کند. در نهایت، رشته hideString حاوی تمام کلمات متناسب با حروف کد base64 ورودی است و به عنوان خروجی برگردانده می‌شود.

تابع decode همانند encode عمل می‌کند، با این تفاوت که رشته ورودی را به کلمات تقسیم کرده و برای هر کلمه، اولین حرف آن را در رشته mainString اضافه می‌کند. سپس رشته mainString را به کد base64 تبدیل می‌کند و با استفاده از تابع base64.b64decode، آن را به رشته اصلی بازگشت می‌دهد.

سپس کاربر را به منویی برای انتخاب حالت (رمزنگاری یا رمزگشایی) می‌برد و بر اساس انتخاب، ورودی مناسب را از کاربر دریافت می‌کند. سپس تابع متناسب را فراخوانی کرده و خروجی را چاپ می‌کند.

در صورتی که کاربر عددی غیر از ۱ و ۲ را وارد کند، پیام “invalid mode.” چاپ می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خیر
بله
بنر تبلیغاتی ج